مراقبت از گیاهان هنگام تعطیلات

اگر در تعطیلات به مسافرت می روید، مراقبت از گیاهان برای شما دغدغه ایجاد می کند. اما اگر تمهیداتی به کار بندید، این اطمینان خاطر برایتان به وجود می آید که غیبت چندروزه شما تأثیر نامطلوبی بر گیاهانتان نمی گذارد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مراقبت از گیاهان در تعطیلات تابستانی

در فصل تابستان گیاهان در حال رویش فعال هستند و نیاز آنها به آب به مراتب بیشتر است تا در زمستان پس اگر مسافرت شما بیش از یک هفته طول می کشد، عاقلانه ترین راه آن است که از دوست یا خویشاوندی بخواهید که گاهی به گیاهانتان سر بزند و آب بدهد. اگر این دوست یا خویشاوند کم تجربه باشد، حتما خطر های آبیاری بیش از اندازه را به او یادآوری کنید

اگر پیدا کردن (پرستار گیاهان) برایتان ممکن نباشد، جوانه ها و گل ها را بچینید، گلدان ها را به دور از نور آفتاب بگذارید، و به آنها آب فراوان بدهید. اگر می توانید گلدان ها را با خزه مرطوب بپوشانید این تمهیدات برای گیاهان، آن هم در وسط تابستان، کفایت نمی کند. چند نمونه دستگاه آبیاری اتوماتیک در بازار هست که می توانید آنها را بخرید. پارچه های کنفی نیز در دسترس هست که با چکیده شدن قطره قطره آب بر آنها، مسئله آبیاری طولانی مدت گلدان ها حل می شود. هر گلدان را می توان با فتیله نخی مجهز کرد و فتیله را در مخزن آب گذاشت، یا آنها را در کیسه پلی اتیلن گذاشت و آن را بست.

مراقبت از گیاهان در تعطیلات زمستانی

در ماه های زمستان، اگر گیاهان را در اتاقی نگه دارید که کمترین دمای لازم برای آن گیاهان داشته باشد، غیبت یکی دو هفته ای شما مسئله ای در خور توجه به وجود نمی آورد. در این مدت، گیاهان را هیچ گاه پشت پنجره اتاق نگذارید. اگر برایتان مقدور باشد، آنها را روی میز در وسط اتاق بگذارید و به اندازه ای آب دهید که کمپوست یا خاک آنها خیس باشد.

اکوپیت